9/15/2011

kisah kucing,

salam. ;)


semenjak dua menjak ni, facebook dan blog dah kembali aktif. thanks to wifi di setiap ipta yang merealisasikan situasi ini. eheh.

********

sekarang kat rumah aku dah ada gangguan. kurang aman seperti dulu. er, nampaknya gangguan kepada aku aje kot sebab family aku macham tak kesah sangat aje?


si kucim putih.

dari mana entah datangnya. tiba-tiba main gesek-gesek kat kaki aku. aku ingat lagi, dia start datang masa aku tengah tengok kasih alia. tetiba datang melingkar kat kaki. terus hilang mood nak tengok tv pon. siapa la buang anak kucing nih. comel tu comel la, adik aku siap nak jaga lagi. tapi mana boleh, nanti akak aku balik, habis la innalillah hamster dia semua.

aku kesian jugak nak buang, sebab err, kucing ni comel la jugak. okay, aku admit memang comel gila. tapi dia duduk kat sini pon bukan ada orang nak jaga bagi makan minum. kesian jugak. so, tadi aku suruh adik aku bawak pegi sekolah dia. at least dia boleh makan kat kantin (hope jadi kucing yang berpelajaran). tapi macham dah datang balik aje. padahal bukan dekat sangat rumah aku dengan sekolah.

aku suspect la tuan punya kucing ni pon duduk area rumah aku jugak la. sebab dia ingat jalan tuh. haa, rumah depan aku kah? tapi dia bukannya animal-lover, kat rumah dia pon takde pets. eh, ada. lembu terbiar. sebab kat rumah dia banyak rumput. hrmm, mungkinkah jitan sebelah kanan rumah aku? nak kata jiran kiri, ada jalan aje, takde rumah. belakang rumah, laaagi la tak pelihara kucim mucim nih. dia pon warga emas, mana nak larat nak main-main dengan kucing. eh? heheh. yess, macham kuat aje naluri aku nih. memang orang sebelah kanan la nihhh! buang kucing merata. seingat aku, dia ada kucing pasri satu. hamboi cik sebelah rumah, mentang-mentang dah ada kucing buncit bulu jerebang-jerebang, dibuangnya kucing tak berdosa ni ye.? =.=''

orang cakap kucing-lover ni seorang yang penyayang. tambah lagi kalau lelaki. memang automatik jatuh masuk list menantu mak i lah u~ er, kucing-lover aje ke? kalau yang macam aku ni, kucing aje aku tak suka. bagi lembu ke monyet ke, aku boleh aje peluk cium. ni masuk dalam kategori ape ye? ngeehee. woi apehal tetiba tersyok sendiri nih?? @_@

''KEPADA PEMILIK KUCING NI, TOLONG LAH HAMBIK SEBELUM DIA JADI KURUS KERING DAN SEBELUM BULUNYA JADI KURANG PUTIH.''


#okbai.




No comments: