9/08/2011

teka-teki shud be fun. ;B




salam. ;)


aku taktahu nak buat intro hape pasal teka-teki ni, sebab aku try google asal-usul dari mana datangnya teka-teki, tapi takjumpa. (err, perlu ke sampai nak google the meaning =.='')



dulu masa comel-comel (erk?) aku suka jugak la main teka-teki dengan kawan. diorang teka, aku jawab. aku takpernah jadi orang yang meneka. ;'(

A ; weh aku nak teka ni..
B ; hape dia?
A ; benda ape yang 'jauh di mata, dekat di hati'?
B ; aduh. susahnya soalan! okay, aku menyerah.. ;p

see? bukan selalu menyemakkan kepala pon. paling malas nak pikir, buat muka berkerut dua tiga saat, menyerah aje. HAHA. lain la kalau ada bagi hadiah if dapat jawab dengan betul. macham dalam vidoe nih. kau jawab betol, aku bagi rm50. harharhar! (http://www.youtube.com/watch?v=kDtiYqL6ZwY)



tapi semakin hari dah semakin besar, makin banyak pulak teka-teki mengarut yang ditanya. kalau dulu, binatang ape keris di kaki? or binatang hape yang besar gedabak macham badak? so simple. but now, benda ape colour merah dan berpeluh? *pernah diteka oleh adik aku.

teka-teki ni fun jugak sebenarnya if soalan itu reasonable dengan jawapannya. tak macham kes tanya soalan susah-susah, orang pon dah pikir dua tiga ratus kali, try jawapan macham-macham, then the answer is entah, aku pon taktahu jawapan dia ape. =.=''

aku lebih suka teka-teki matematik (sounds nerdy) such sudoku. sebab dia ada satu jawapan aje untuk satu soalan. not like....

benda ape warna merah dan berpeluh? *satu soalan, tapi banyak jawapan.

---> semut merah yang baru lepas jogging. =.=''
---> kereta bapaku pulang dari kerja yang baru lepas kena hujan. =.=''
---> kuih apam yang baru dikeluarkan daripada pengkukus. =.=''


but, apa pasal aku tetiba talk about teka-teki ni? 0.0

sebabnya, baru tadi ada orang teka something kat aku tapi aku jawab salah. wah, susahnya! menyerah lah.. ;)


tupai ape yang duduk dalam air.?


*
*
*
*
*
*
*
*


TUPAI LEMAS.









1 comment:

NoraChan said...

hoho.. mentol pecah!! terbaik...
AN!! bila nak balik UKM??? ngeeheee